سرمایه گذاری در بازار مسکن مناسب چه افرادی است؟

investment-banner-1

سرمایه گذاری در بازار مسکن، فرآیندی است که طی آن شخصِ سرمایه‌گذار با هدف کسب درآمد از اجاره دادن ملک یا افزایش قیمت آن در آینده و یا هر دو، به خرید خانه، مغازه و زمین (املاک و مستغلات) می‌پردازد.

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن از جمله فعالیت‌هایی است که در تمام کشور های جهان همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد و کلان بوده‌است.به طور سنتی، بازار مسکن به عنوان یکی از پایدارترین و امن‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری شناخته شده که اين نوع سرمايه‌گذاري ظرفيت سودآوري بالايی دارد، اما هر فردی برای ورود به این بازار  مناسب نیست و فرد سرمایه گذار باید ویژگی‌ها و شرایط خاصی را از نظر مالی، روحیه سرمایه گذاری و روانی داشته باشد.احساسات کلی سرمایه‌گذار بر عملکرد او در بازار تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود در بازار، این فرد نتواند در جهت درست هدایت شود و همین عامل بین یک سرمایه گذار موفق و یک سرمایه گذار زیان ده تفاوت ایجاد میکند ، سرمایه‌گذار موفق باید بتواند طمع و ترس خود را مدیریت کند و باید بداند که خیلی از مواقع یکی از این دو احساس او را مدیریت و کنترل می‌کند. درک این مسئله می‌تواند به شما این نظم و انضباط را بدهد و همچنین به شما این قدرت را می‌دهد که از سایر احساسات خود بهره ببرید.

در این نوشتار به بررسی این می‌پردازیم که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن مناسب چه افرادی می باشد؟

ویژگی های سرمایه گذار حوزه مسکن:

1.صبور و باحوصله بودن :

سرمایه گذاری صبورانه بسیار شبیه ماهی‌گیری می باشد همانگونه که در دریا ماهی زیادی وجود دارد و برای موفقیت، لازم نیست هر ماهی‌ای که عبور می‌کند را بگیرید؛  در مبحث سرمایه گذاری در هر بازار نیز تنها لازم است که به دنبال فرصت های مناسبی باشید که با شرایط شما مطابقت دارند.

بازار مسکن، مانند بازار ارز و یا طلا بازاری برای سود سریع نیست که اغلب شب به شب یا حتی ماه به ماه تغییرات چشمگیری در قیمت آن رخ دهد.  سودهای کلان ناشی از سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستقلات نیازمند مدت‌زمانی طولانی‌تر از آن چیزی است که افراد غیر صبور تصور می‌کنند. بنابراین، اگر به دنبال بازگشت سریع سرمایه‌گذاری خود هستید، شاید بازار مسکن گزینه مناسبی برای شما نباشد.

از دلایل اصلی عدم صبر سرمایه گذاران میتوان به دو عامل مهم اشاره کرد:

1- انتطارات غیر واقعی از بازار  مسکن مانند سود های کلان و سریع

2- کمبود تجربه سرمایه گذاری و درگیری با ترس و طمع

2.داشتن دانش مالی و اقتصادی:

دانش مالی چیست؟ 

این مفهوم عبارت است از آموزش و فراگیری دانش در مورد نحوه کسب درآمد، هزینه ، پس انداز، پول و مهارت‌ها و توانایی استفاده از منابع مالی برای تصمیم‌گیری می باشد . این تصمیمات شامل نحوه تولید پول، سرمایه گذاری، هزینه و صرفه جویی در هزینه است که دستیابی به این مهارت ها نیاز به درک مفاهیم اساسی مالی مانند ارزش زمانی پول، سود مرکب، بازده سالانه و هزینه فرصت دارد.

شناخت فضای اقتصادی و مالی و توانایی تحلیل بازار، از جمله مهارت‌هایی است که هر سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نیازمند آن است. افرادی که از این دانش برخوردارند و توانایی تحلیل و پیش‌بینی روند بازار را دارند، می‌توانند با کاهش ریسک و افزایش شانس موفقیت، سرمایه‌گذاری اثربخش‌تری داشته باشند.

3.دسترسی به منابع مالی کافی:


سرمایه‌گذاری در بازار مسکن چه بصورت پیش خرید و یا خرید ملک آماده، اغلب نیازمند سرمایه اولیه قابل‌توجهی است. این بازار برخلاف بازار سهام یا ارزهای دیجیتال، جایی نیست که با مبالغ نسبتا کم بتوان وارد شد. بنابراین، افرادی که دسترسی به منابع مالی پایدار و قابل‌توجهی دارند یا توانایی جذب سرمایه از منابع دیگر را دارند، بیشتر می‌توانند در این بازار موفق باشند.

4.تونایی مدیریت ریسک:

در دنیای مالی، مدیریت ریسک فرآیند شناسایی، تجزیه و تحلیل و پذیرش یا کاهش عدم اطمینان در تصمیم‌های سرمایه‌گذاری است. اساسا، مدیریت ریسک زمانی اتفاق می‌افتد که یک سرمایه‌گذار  پتانسیل زیان در یک سرمایه‌گذاری را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و سپس تلاش می‌کند با توجه به اهداف سرمایه‌گذاری و تحمل ریسک، اقدام مناسب (یا عدم اقدام) را انجام دهد.هر نوع سرمایه‌گذاری، به‌ویژه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، همواره با ریسک همراه بوده و افرادی که توانایی شناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک‌های مختلف را دارند، می‌توانند با اطمینان بیشتری در این بازار فعالیت کنند. عدم توانایی در مدیریت ریسک‌ها می‌تواند منجر به زیان‌های کلان شود.

5.شناخت صحیح از بازار:

بازار  گروه منحصربه‌فردی از افراد یا کسب‌وکارهایی است که علایق و ویژگی‌های مشترکی دارند. به‌ طور معمول تمام افراد بزرگسال به صورت بلقوه مشتری و سرمایه گذار بازار مسکن محسوب میشوند بنابراین، بهتر است فرد پیش از اقدام به ورود و سرمایه گذاری در بازار مسکن ابتدا به شناخت صحیحی از بازار برسد . شناخت بازار مسکن، از جمله عوامل مهمی است که به فرد کمک می‌کند تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌ای داشته باشد. افرادی که با بازار ملک در منطقه‌ی خود آشنایی دارند و از قوانین، مقررات و فرصت‌های موجود آگاه هستند، می‌توانند به نحو اثربخشی سرمایه‌گذاری کنند.

6.برخورداری از منابع زمانی:

همانگونه که پیش از این اشاره شد سرمایه گذاری در بازار مسکن جزو سرمایه گذاری های میان مدت یا بلند مدت محسوب میشود در نتیجه نباید در مدت کمتر از یکسال انتضار بازدهی را در این بازار داشت،سرمایه‌گذاری در مسکن فقط به سرمایه مالی نیاز ندارد، بلکه سرمایه‌گذاری زمانی هم مهم است. از پیگیری معاملات گرفته تا مدیریت املاک، همه و همه نیازمند وقت و توجه هستند. افرادی که زمان لازم را برای توجه به جزئیات این بازار دارند، احتمال موفقیت‌شان بیشتر است.

investment-banner-3

خلاصه:

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌تواند پاداش‌های قابل توجهی به همراه داشته باشد، اما همچنین با چالش‌ها و ریسک‌های خاص خود همراه است. این نوع سرمایه‌گذاری به ویژه برای کسانی مناسب است که علاقه‌مند به درک عمیق بازار، دارای توانایی مالی، قابلیت تحمل ریسک، صبر و استقامت برای دیدن فرصت‌های بلندمدت و ظرفیت مدیریت استراتژیک هستند. با پشتکار، تحقیق، و آمادگی برای یادگیری مستمر، می‌توانید سرمایه‌گذاری موفقی در بازار مسکن داشته باشید.

تیم مجرب املاک دیسا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه املاک ومستغلات ،  مشاوره حوزه مسکن ، همکاری در ساخت، پروژه های پیش فروش ، پرسش و پاسخ همراه شماست تا بهترین و پرسود ترین تجربه از سرمایه گذاری در بازار مسکن را تجربه کنید.

پیشنهاد های سرمایه گذاری دیسا

مقایسه املاک

مقایسه